Batu Putih

Ada seorang staff aku tanya, apa la penting sangat Pulau Batu Putih tu. Besarnya lebih kurang 2 padang bola jek. Aku cuma sengih jek. Aku memberi dia satu metaphor yang mudah.

Cuba kor bayangkan kor ada 2 ekar tanah. Dalam 2 ekar tanah tu, ada 0.3 ekar kawasan yang berpaya yang kor rasa kor tak leh nak buat apa dah. Jadi, kor pun mengusahakan tanah yang lagik 1.8 ekar tu. Tapi, dalam pada masa kor mengusahakan tanah tu, ada orang lain minta kat anak atau bini kor tanah yang berpaya tu. Maka, disebabkan masa mereka minta tu kor tak ada, katakan kor pergi outstation sampai sebulan. Maka anak atau bini kor bagi kat mereka tu. Dalam masa sebulan tu, orang yang minta tanah tu dah membuat kolam ikan kat sana. Ada pembangunan kat kawasan berpaya tu. Tempat tu jadi cantik, maju dan ada guna.

Bila kor balik, kor terkejut. Dah ada orang buat kolam memancing kat sana. Siap buat tempat mancing orang ramai lagik. Kor pun nak tuntut balik kawasan tu. Tapi, kor tau. Orang rumah kor dah cakap masa kor tak ada dulu, dia dah bagi kat orang luar tu buat pembangunan kat tempat paya tu. Tapi, semua dah terlambat. Kor pun bawak masuk court. Nak tuntut balik tempat kor tu. Adakah kor akan menang?

Apa pentingnya? Hey, adakah kita nak mengadaikan tanah air kita kerana kebodohan kita sendiri? Maruah negara kita. Tidak seinci pun tanah milik negara ini akan senang-senang diberi kepada orang luar. PAHAM!!!

6 responses to “Batu Putih

  1. faham en. dobot!!

    hehehe…

  2. ****TOOOOTTTT****

  3. Wahai sibelang,
    Alangkah eloknya jika kor memperkenalkan diri kor walaupun kor tu rakan sekerja aku di JPV. Tapi tak pe, aku ada hak kat blog aku, dan suka hati bapak aku la. So aku block kata-kata kor di sini. Tapi, alangkah eloknya jika kor terus tak masuk sini!!! PAHAM!!! PENGECUT!!!

  4. tadek luaknyer
    takat mana la ko leh block
    hwarrgghahahahaha
    kalau ngko berani meh la datang ke Kg Kuala Pah Rembau N9

  5. Hahahaha….aku ingin perbetulkan tentang geografi kor. Kg Kuala Pah bukan di Rembau la sayang oiii…Ia berada di daerah Jelebu. Lagik satu, apa bandar utama di daerah Jelebu? Pekan Jelebu? jawab…jawab…pi belajaq lagik geografi. Untuk pengetahuan kor, minggu lepas aku ada pergi sana. Aku akan pergi lagi minggu depan. Kalau berani, bak sini nombor phone kor. No phone aku adalah 017-6611200.Bila aku nak pergi sana, aku call kor. ADA BERANI???BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH.

    Lagi satu, aku malas nak block IP address kor sebab ia akan menganggu pengguna lain yang lebih tau budi bahasa berbanding kor. Mereka tahu hormat kalau masuk ke blog orang dan tidak berahsia di dalam dunia siber.Kalau aku block IP kor, bermakna aku akan ter’block’ IP dari Malaysia.Disebabkan ‘kurap’ macam kor, aku tak nak orang lain berjangkit. Hahahahah….

  6. ***TOOOTTTTT***

    hahahahha…buat apa nak letak password enable? Itu untuk target user jek.BODOH TAHAP CIPAN! JANGAN NAK AJAR AKU PASAL IT KALAU KOR TAK TAU IT TU APA!!!.Aku delete terus. Blah kor dari sini. BERAMBUS!!!

    Huahuahuahua!!! (gelak Pendekar Bentayan)

    -ditulis oleh doBot setelah men’delete’ komen Sibel yang BACUL.

Tinggalkan komen